dissabte, 1 de novembre del 2008

«Bisbe estat de Mallorca» i altres permanències

L'estiu del 2006 a Ploumanac'h
Em pensava que m'havia de descarregar el nou Ubuntu 8.10, però no, veig que amb l'Ubuntu 8.04 LTS ('long term support') ja ho tinc bé fins a l'abril del 2011. Un descans, perquè tinc pendent la posada al dia del Wordpress, que sempre és una mica emprenyadora.

El cas és que, parlant d'actualitzacions i de diccionaris, m'havia semblat que el diccionari del Salt 4.0 incloïa el diec i el gdlc, però ja he pogut comprovar que no és aixina. I continue sense saber el perquè de les absències i les presències.

Llavors, com que tenia la idea boirosament desagradable d'haver d'aprendre ara Python per a extraure el cabal lèxic del Salt 4.0, pot ser que ho deixem estar i que continuem ampliant la base que vam peixcar dels fulls Excel del Salt 2.0, que ja fa uns quants anys que anem adobant, encara que amb poca disciplina. Fer un diccionari és cosa de plagi, reflexió i disciplina, i encara estem en la primera fase, diríem.

Per cert, hui mos ha descobert un collistaire de Migjorn l'adjectiu estat estada ('antic') habitual fins no fa tant pel nord en lloc d'això tan estés d'exqualsevol càrrec o condició. No ho trobe en els diccionaris, però sí que ho documente en Google:

[...] reconeix haver rebut de Francesc Climent, bisbe estat de Mallorca i administrador actual de [...]


Ho haurem d'aclarir.

En un altre camp, de dissabte passat encara tenim en el celler el Tierras de Luna (Bierzo, 2004). Pel que fa als altres dos, preferim Mainetes (Jumella, 2004) a l'Arrels de Bocoi (Plana Alta, 2005), encara que este no estiga malament, però li trobem com si li faltara vida, excessivament pla. En este apartat no hi ha fins ara més novetats esta setmana, tot i que puga ser que esta nit trobem alguna cosa a ca'ls xinesos, que és un tombant poc freqüentat.

Quant al futbet, nova derrota per poc, a pesar del desgast i assalt físic. Si continuem aixina, enguany l'objectiu serà la permanència, vaja. L'Ipod mos reproduïx ara mateix dos preses amb so de mar d'un juliol a Ploumanac'h.

3 comentaris:

  1. Aquesta foto que has posat és de la Bretanya, a que sí? I ara que parlem de fotos, aquella que il·lustra el teu bloc, sempre que la mire em pense que és de la Bretanya. Ara, potser m'equivoque. Però és que, a cada vegada que la veig m'ho sembla. Ja em diràs. Salutacions.

    ResponElimina
  2. Sí, les dos són de la Bretanya. La de la capçalera la vaig fer des de la butte de César.

    La de la platja és de Ploumanac'h.

    ResponElimina
  3. Gràcies per la resposta. La veritat és que la de la platja de Ploumanac'h l'havia localitzat. Però l'altra em sonava tant que no la sabia trobar exactament. Salutacions

    ResponElimina