dissabte, 28 de febrer del 2009

Pluja, fira, pizza i mudança

Trasllats

Ha caigut més aigua de la prevista sobre València. Ho ha hagut de reconéixer Francesc Mauri en el Telenotícies Migdia, que els núvols han fet més camí del que havien previst.

Per tant, mos hem trobat la fira de llibres bastant buida —era prompte— i una mica entollada ací i allà. Només hem fet una ullada ràpida per un trosset de l'avinguda, perquè buscàvem alguna traducció de L'éducation sentimentale de Gustave Flaubert, però només per vore si era més barata (i millor) que la que havíem localitzat en la llibreria París-Valencia, una traducció de Giner de los Ríos que, pel fragment que havíem comparat amb altres traduccions, tenia un estil discutible i fins i tot errors de trasllat, com ara convertir un moins en un muy...

De passada, doncs, m'he endut per cinc euros un Romans de François-Marie Arouet, Voltaire, volum que fa aquella olor dels «Le livre de poche» que m'enxisa —que diria un amic meu— i que em fa recular a la infantesa. El llibre provenia de «Lazarillo. Libros-Arte. Puigdorfila, s/n, Palma de Mallorca».

I pensant en les gotes de pluja, llàgrimes, fins i tot ampolles en altres llengües, sembla que hem descobert finalment —en Migjorn— que «bufar i fer ampolles» no té res a vore amb les bambolles ni amb la facilitat amb què bufen els vidrers, sinó ben bé tot el contrari.

En fi, pluja, pizza i mudança de l'estat natural. Poca cosa més per a hui, que estem cloixits del futbet d'ahir.

2 comentaris:

  1. Vaig a vore si puc passar-me jo demà per la fira... no sé a València però ací no ha deixat de caure en tot el dia...

    ResponElimina
  2. Ací també n'ha caigut una bona.

    Sort en la fira.

    ResponElimina