dilluns, 14 de setembre del 2009

Llaços curts

Longurl Mobile Expander

Comence la setmana afegint algunes miniaplicacions al Firefox, ja que al company i collistaire Jesús li molesten les adreces d'Internet massa llargues, perquè són complicades de llegir i es poden «trencar» en segons quins mitjans de lectura. Llavors, faig cas del que em diu i entre altres que n'hi havia també interessants, incorpore Tinyurl Generator i Longurl Mobile Expander. La primera fa els enllaços curts amb el servei de Tinyurl, i la segona permet saber cap a on van realment els enllaços acurtats. Espere que em facen paper.

La veritat és que no utilitzava els serveis per a acurtar enllaços perquè això m'havia provocat problemes en el passat en desaparéixer els serveis o en desaparéixer les pàgines ellaçades: la informació acurtada ja no em servia per a res. Amb tot, les adreces curtes són menys carregoses per al cas dels missatges èlectrònics i intentar-se fer-ne ús.

Quant a l'ambientació de hui, m'he passat el matí amb Pat Martino en l'Spotify.

2 comentaris:

  1. Home, molestar no, que ja em trencaria el cap per a copiar i pegar (els teus missatges no arriben en HTML així que no és només història de clicar). Ara, sembla que tu no eres l'únic que arrufa les celles ni jo el sol a arrufar el nas.
    Sobre la desaparició dels recursos en línia, i de les adreces i de la nostra hipertextualitat novíssima i incipient, ja van dir «A Deu siau, vos, mon delit, / car tot mon be es ya fallit / tant quant al mon.»

    Afigura't si no em molesta que ni tan sols em molesta la redundància que «Longurl Mobile Expander» que poses dirigixca a «Eines de Llengua (blog)».

    («Perque no·s pot fer hom obras / ab passio, que no·s torbas / nostre juhi; / aytant es flach, mes que mesqui, / d’aquell qui es semblant a mi / e d’altres molts!»).

    ResponElimina
  2. Bé, Jesús, moltes gràcies per corregir-me la redundància.

    La veritat és que m'he acostumat a copiar i apegar les adreces, perquè endevine o descobrixc coses sobre els webs.

    Sí, deu ser això, cosa de l'esperit flac i mesquí.

    ResponElimina