divendres, 13 de gener del 2012

El gallec

Al vol

M'he hagut d'indignar un poc jugant a futbet, la competició de funcionaris de la Generalitat. I sort que hem empatat. Una cosa és que et retallen el sou, l'horari, les condicions laborals, però que et diguen a mitjan partit: «¡Ie!, que és gallec, parla-li en castellà, que no t'entén»... Doncs, no sé per què, però hui no m'ha fet gens de gràcia i he hagut de posar sobre la taula la situació de discriminació lingüística permanent que patim els valencians al País Valencià. Ell era moreno i li he posat com a exemple que no li faria gràcia que el discriminaren per eixe fet i tampoc li farien gràcies determinades brometes. En fi, m'ha vist un poc cremat i s'ha disculpat. El gallec, al capdavall, té el mitjà de la jqcv i crec que «deu» no deu ser una xifra tan estranya per a ell. No m'he acalorat gens, simplement és que no m'ha fet gràcia esta volta. Bé, a l'altra li ho diré en gallec —varietat brasilera del Novo dicionário Aurélio—, que supose que no se n'anirà massa del gallec de vora Vilagarcía de Arousa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada