dissabte, 28 de setembre del 2013

Varietats

Observe unes marietes que corren per dins d'un test —no són marietes, sinó xinxes roges, avisa el company Jes—. N'hi ha de mides diferents, però no n'hi han de les redonetes de puntets negres. No sé per què es diuen totes marietes. Per a mi les autèntiques són les altres. Estes són una versió que vaig descobrir molt més tard i que mai no m'han fet ja tanta gràcia. No tinc prejuís sobre els insectes, però l'educació sentimental mos marca aixina.

Un poc d'això em deu passar amb els polítics, que n'hi han de moltes mides i colors, amb punts i sense. Em vaig educar pensant que eren persones que representaven valors, i vaig aprendre que la majoria dels que tallen l'abadejo són d'una altra varietat, elegits a través dels mecanismes polítics semblants al clientelisme i la democràcia orgànica del franquisme. Deu ser per això que tenen tanta traça per a les dietes, els sobresous, la mentira i la irresponsabilitat cínica més pètria. L'estat de la desigualtat s'agreuja.

2 comentaris:

  1. Tinc entés que l'insecte de la fotografia és una xinxa roja i no pas una marieta ( "formigol" per a Casanova i per als qui detesten l'estandardització). Els polítics però, pertanyen a la família de les panderoles.

    ResponElimina
  2. T'agraïxc la precisió, Jes. Volia mirar-ho, però no ho he fet. Ara ja en sé una més («formigol» inclòs).

    ResponElimina