dimarts, 25 d’abril del 2017

Escabotell de «feministes histèriques»

Una companya es dóna de baixa de Migjorn aprofitant un comentari masclista d'un collistaire. Dic que l'«aprofita» perquè l'ha fet servir per a prendre una decisió que li podia fer més profit que continuar aguantant determinats comentaris pel mer plaer lèxic, sociolingüístic, etimològic, etc., que a voltes duien aparellat. Se n'haguera pogut anar sense dir res, però ha fet bé de comentar els motius de la seua baixa abans d'anar-se'n. Tampoc estem obligats a estar en una llista per molt interessant que puga resultar en algun altre aspecte, que també pot ser ben interessant ocupar el temps en altres activitats, com ara xarrar en el bar o llegir llibres interessants.

Per la meua part, a pesar que també «aprofite» algunes ocasions per a ressaltar el fons masclista, racista o xenòfob d'algunes idees associades a la descripció lingüística, en esta ocasió ho havia deixat passar, perquè em va semblar una expressió tan masclista com destrellatada, i que, a més, formava la part coneguda dels tòpics immotivats que em sembla que adoben els prejuís del collistaire que l'havia escrita. De totes formes, sí que li he fet arribar a la companya que mos ha deixat quasi «tot hòmens i sopant», com dia l'acudit, un missatge de solidaritat. En resum i versionant-lo un poc:

Entenc perfectament la teua posició. Em sembla recordar que vaig ignorar expressament l'expressió «feministes histèriques» perquè ja sé que hi ha qui no entén la distància que hi ha entre la hipocresia política i l'estupidesa, distància on caben moltes maneres de dir les coses.

A pesar que sí, que «el futur de la llengua i, sobretot, del país» depén «també» de gent com mosatros (hi ha de tot en tots els llocs), hem de procurar que vaja pel camí que preferim i, per això també, convé que no no mos aïllem ni abandonem els fòrums on mos podem expressar. Per això no he deixat la llista fins ara. Al capdavall, vaig collir la paraula escabotell en el mateix missatge. Tanmateix, em sembla que el futur de la llengua també farà que s'hi expresse el masclisme, el racisme o la xenofòbia, tal com podem vore en la llista mateix.

Fa poc més d'un més comentava jo en la llista que «estava segur» que la poca presència de dones en Migjorn no tenia a vore amb el masclisme dels collistaires. El teu abandó em fa pensar que puc estar ben equivocat. Ho lamente, i espere que trobes altres llistes i collistaires que et resulten meś gratificants i enriquidors.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada