dijous, 14 d’agost del 2008

Els drets lingüístics, els llibres, el vi i els arbres

Qualitat lingüística al carrer dels Roters
Preparat per a passar el pont d'agost. Pel riu, 12:21, amb equilibris en els parcials, així que anem progressant.

El meu nou nebot progressa adequadament dormint de dia i cantant de nit. Coses de la joventut, passa que dura fins a vora els quaranta anys.

M'arriba La Finestreta, que és el full informatiu per als socis i sòcies d'Amnistia Internacional. Certament, és la publicació que ha fet que no m'esborrara de tan santa casa i que demostra amb que poc mos conformem. O pot ser que encara siga molt, si comparem amb el contingut de la revista i com estan els drets humans pel món. Tinc quimera que si milloraren ací els drets lingüístics, per l'efecte papallona mateix, la resta de drets millorarien arreu. (Per exemple, podem apreciar una marca de qualitat en el forn del carrer dels Roters de València.)

Estic mirant els llibres electrònics, per anar fent-me a la idea i descobrir totes les possibilitats i opcions que tenen. M'agraden sobretot els models que permeten ratllar, sentir música i es connecten a Internet. Però crec que per ara encara haurem d'esperar. El que voldria saber és si seran bons per al medi ambient: ¿impediran que s'acaben els arbres o els deixaran sense valor i, per això mateix, desapareixeran?

Una cosa semblant em passa amb els taps de les botelles de vi: pense demanar sempre tap de suro, perquè, en cas contrari, les sureres desapareixeran, com si ho vegera, ja que no tindrien cap utilitat.

Quina bella relació entre els drets lingüístics i els arbres podríem fer ara, més enllà de la langue de bois dels francesos.

2 comentaris:

  1. tens raó, una llengua ha de ser útil, i necessària per a la comunicació, si no estarà en perill d'extinció.
    Això del sllibres electrònics, em penso que serà per a una altra generació

    ResponElimina
  2. Els llibres electrònics estan al caure, i pense «regenerar-me» ràpidament si els trobe algun avantatge.

    En perill d'extinció estem més aviat les persones. Al capdavall, les llengües, ¿què són les llengües?

    ResponElimina