dissabte, 26 de desembre del 2009

La recerca sense perdre temps



Toca per estes dates, em fa mal la gola. Com que ha fet fred, tot anava bé, però quan deixa de fer-ne, et lleves corfolls i llavors una airada et tomba i t'engripa. Per sort farem uns dies de festa per a superar el procés —llàstima que no juguem a futbet, que ho cremaríem tot.

Vaig comprovar ahir que el mercat capitalisme dóna moltes oportunitats per a l'abús i el frau. No estic parlant tant del president de la conferència episc..., empresarial, vullc dir, que admet que la seua companyia aèria Air Comet —i tants altres «negocis» seus anteriors— era un desastre públic per a lucre privat, sinó de la gran ocasió que li volien clavar a ma mare a través d'una suposada oferta insuperable d'acn, companyia de revenda de telefonia. Gràcies que ma mare va reaccionar quan li demanaven les dades bancàries i no va caure en el «regal» dels duros a quatre pessetes, sistema habitual que regix el «lliure» mercat: arquitectes que cobren en negre, banquers que paguen en negre, botiguers que paguen i cobren en negre, que si no et faig factura i no et cobre l'iva, empresaris de la construcció insolvents... I després hi ha qui es pensa que té dret a serveis públics.

D'altra banda, vaig fer cas a la comtessa d'Angeville em vaig procurar Chaleur du sang. Ja vorem. De totes formes, si la previsió era llegir ara La consolante d'Ana Gavalda, perquè l'havien recomanada (en castellà), no sé si la substitució suplirà la il·lusió. Intentaré trobar la de Gavalda, tot i que no sé per què trobe que serà més aviat lamentable, pels comentaris que he llegit i sentit sobre l'obra de l'autora. En tot cas, el segon volum d'À la recherche... de Proust continua fent via.

I un pèl marginalment, pel costat exterior de la literatura, el meu bloc Super Conquérant oblidat ahir sobre la taula del dinar entre dites i frases fetes, que incitava silenciosament la meua neboda major a l'escriptura. No, no sé quants en tinc, però recorde que el primer el comencí quasi perquè ella havia naixcut. Les capses d'Intermón que els regale —a la major i la següent— contenen això, una possibilitat de recreació de la memòria.

Dissabte, doncs, neteja quasi impossible de diaris esta setmana.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada