dimecres, 13 de juliol del 2011

Informàtica barata

Barat a una mica de sol

M'he instaŀlat l'Ubuntu 10.04 en el Mac Cube. Amb eixe canvi de sistema operatiu he perdut un munt de programes que tenia amb el Mac OS X (10.3.9), però l'ordinador funciona ara molt més fi, a pesar de ser vellet. L'únic problema que he tingut ha segut a l'hora de configurar el monitor LG Flatron Wide, que només em permetia vore en 800x600 (4:3) o 640x480 (4:3). Gràcies a Taringa he trobat la solució que m'ha permés utilitzar la resolució 1440x900 (16:10), i ara la cosa ja es veu com toca.

I ara em passaré una bona estona localitzant els programes que més faig servir i les opcions que més m'apanyen, com ara el fons gris del full de l'Open Office, el color de lletra negre o que em pose les cometes decoratives. L'inconvenient ara mateix és que no sé fer que la selecció tinga un coloret més ressaltat. Ja ho trobaré mentres vaig posant al dia el programari.

Quant a adequacions, em trasllade les esmenes del diec del 2011 al Kindle. He hagut de copiar full a full la taula que donava iec en un document Word, que he traslladat a Open Office i, a continuació, al format que cap en el Klindle. Unes horetes entretingut practicant l'edició i vegent les esmenes. Entre els afegits, la nova preposició barata (que ja he repetit massa que a mi em semblava més aviat barat a o barata a), que finalment ha trobat el seu nínxol en la normativa més general.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada