dijous, 22 de setembre del 2016

Té dallonses

Recorde que per a les classes de castellà de l'institut, quan era menut, m'entretenia mirant d'aprendre paraules que apareixien en el drae i que no eren gens usuals, simplement per la pedanteria de demostrar-li al mestre que jo també tenia idea de tot això. No em van dir mai res sobre l'estàndard castellà ni van pretendre tombar-me per utilitzar formes que apareixien en el diccionari, per poc «estàndard» que foren. Això sí, un dia em va cridar a l'ordre el director d'aquell moment, el professor de filosofia i informàtica, per a comentar un escrit de protesta en què havia inclòs —pretenent fer un joc de paraules ocurrent— la paraula uebos. Em va renegar, tot i que no em va poder enganxar en falta, a pesar de l'escàndol de vocabulari.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada